Beszélgessünk könyvekről, könyvtárakról, fontosabb cikkekről, újságokról! Országról,világról!

olvasunk.blog.hu

olvasunk.blog.hu

A genovai fogoly (könyvismertető)

a korcsulai kissrác és Marco Polo története

2023. augusztus 15. - mbemba

20230815_204924.jpgKét-három hete nem tudtam, hogy Rónaszegi Miklós volt, akinek nevéhez a Delfin-könyvek elindulása kötődik. Évek óta ott volt előttem a polcon a Genovai fogoly című könyv, pár napja levettem és nem tudtam letenni, nem tudtam nem befejezni három nap alatt.

Nem tudtam, hogy ifjúsági regénynek kezdek neki, de jó volt ez így! Utaztam egyet vissza-vissza, mikor csak az olvasás élvezete, lendülete volt, semmi méricskélés az idővel, semmi elvárás, csak a sodrás.

És ezt megadta a Genovai fogoly. Korcsulai kisgyermek - a Polo-család birtokán növekedő kisgyermek - , akit elrabolnak a horvát földön velenceiek ellen küzdő genovaiak először dobos lesz a genovaiak hajóján, majd viszonylag szabadon mozgó, csatangoló fogoly a genovai kikötő eszelős sikátoraiban. De ami sokkal fontosabb találkozik Marco Polóval, aki ügyesen bánik kínai utazásának titkaival a genovai fogságban. Hiszen a genovaiak, szorgos kereskedőként mindenre kíváncsiak, ami a távolban lévő vagyonokkal kapcsolatos.

Rónaszegi remekül bánik a történelemi háttér lefestésével: a genovai családok viaskodásával, versengésével, Marco Polo figurájával, Kelet csodáinak leírásával, elvétve bevon magyar elemeket is...

Öröm volt olvasni... és köszönöm a tavaly meghalt szerzőnek ezt a nagyszerű könyvet és mindannyian a zseniális Delfin-sorozatot!

Rónaszegi Miklós: A genovai fogoly, Móra könyvkiadó. 1981, és már sejtjük, hogy mérete miért volt ugyanakkor, mint a Delfin-sorozaté.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1218194155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása